I love you.

Wednesday, October 27, 2010


私は白人の子供達が、親に「I love you」となにげもなく言ってもらうアメリカのテレビ番組を見て育ちました。

一度、友達がその子のお母さんをハグするのを見て、毎朝ドアをあけて学校へ出かける時は、お母さんが「I love you.」とその子に言うんだろうなぁ〜と想像していました。

私は、母に"何で I love you. と言ってくれないの?"と聞いたら

"それはマミーじゃないから。言葉よりも行動の方が大切なんだよ。"

"でも I love you. と言って欲しいんだよ。"

"それはマミーには出来ない。"

--------------------------------------------------------------------

I grew up watching tv shows where white North American children were held close by parents who told them that they loved them. I once saw my friend being hugged by her mom and I'd imagine that her mom told her that she loved her every morning before she stepped out the back door to go to school.

"Mom," I asked, "why don't you ever tell me you love me?"

"That's not my way."
"Besides, words don't mean anything. Actions are more important."

"But, mom, I want you to tell me that you love me."

"I can't," she replied.

4 comments:

Johnny said...

Hi Kon,

素敵な絵だねー
サイトが開いた瞬間衝撃的だったよー

Konのお母さんは言葉に表せないほど深く大きな愛情をくれたんだと思う。
Konをみてて、感じて、そう思う。

kon said...

Hi Johnny,

そうですね。言葉に表せないことってたくさんありますよね。

でも、何かを言葉にするのも一つの行動だと思います。

So thank you for your constant words of support.

Johnny said...

うん、言葉にして欲しかったよねKon。
わかるよ。
自分もこんなに大人になっても、
海から愛を言葉にしてもらえないと、
超淋しいと思うもん。

kon said...

そうか。

じゃ、たくさんお互いに愛を言葉にしてくださいね。